С обявяване на победителите конкурса "Застрахователи за обществото 2022" застрахователната общност почете професионалния си празник

Отличени са социално отговорни инициативи на ЗК „Лев Инс“ АД, Дженерали България и Алианц България

Победителите в осмото издание на конкурса "Застрахователи за обществото 2022" получиха своите отличия на тържествена церемония на 5 октомври 2022 г. . Така, с поглед към нуждите на обществото, застрахователната гилдия отбеляза професионалния си празник „Деня на застрахователя“.

Конкурсът „Застрахователи за обществото“ се организира от Асоциацията на българските застрахователи,  Българска Асоциация на Застрахователните Брокери, Асоциацията на застрахователните брокери в България и Обединени Застрахователни Брокери. Победителите се излъчват чрез гласуване от застрахователните дружества и застрахователните брокери - членове на сдруженията.

На първо място застрахователната общност постави социалната кампания  на ЗК „Лев Инс“ АД - „Пази детето в интернет“

Кампанията е с фокус онлайн тормозът и посегателство над деца, като акцентира върху превенцията чрез обучение и формиране на поведенческа култура в онлайн среда. Тя има национално покритие и е насочена към родители, учители и ученици. Лица на кампанията и посланици на идеята за сигурност и дигитална защита са най-авторитетният специалист по киберсигурност в страната Явор Колев и олимпийския шампион по карате Ивет Горанова. За целите  на кампанията е създадена онлайн платформа с достъпни  безплатни информационно- образователни видео съдържание за деца и родители, организират се сесии на живо и онлайн. Приоритет за кампанията са посещенията и образователните лекции за ученици по места в цялата страна. Само за периода от март до юни 2022 г. са обучени близо 100 000 ученици, родители, педагогически персонал, както и държавни и общински служители. 

Отличието за първо място конкурса "Застрахователи за обществото 2022" бе връчено от председателя на АБЗ Константин Велев на Явор Колев, който коментира по повод наградата: „Това признание ни мотивира да продължим, докато не стигнем до всяко едно българско дете. Подрастващите са най- уязвимата група в дигиталната среда, а опасностите там са прекалено много. Ние от „Лев Инс“ сме приели за своя кауза сигурността и безопасността на децата в онлайн пространството. Вярваме, че превенцията, чрез обучение и формиране на поведенческа култура в онлайн средата е най-важният елемент в битката с киберпрестъпноста.“

Второто място в конкурса е за инициативата на  Дженерали Застраховане АД - TheHumanSafetyNet „Да дадем път на услугите за ранно детско развитие в България“

Инициативата е създадена от Група Generali, като част от стратегията й за устойчиво развитие. В България стартира 2020 г., като цели да подкрепя хора в неравностойно положение. Тя е основана на идеята за „верижна помощ“, при която онези, които са подкрепени, могат един ден да помогнат на други хора, създавайки верига от положителни промени.

В България Дженерали Застраховане АД работи по инициативата с Фондация “За Нашите Деца”, като съвместно развиват програмата “Да дадем път на услугите за ранно детско развитие в България”. Тя е насочена към деца до 7-годишна възраст и техните семейства, които живеят в уязвима среда.  През 2021 г. са чрез набрани дарения посредством събития и индивидуален принос са подпомогнати 915 семейства, 181 деца са получили достъп до дейности за развитие и рехабилитация – със 104 повече в сравнение с 2020 г., 118 семейства са преминали през програми за обучение на кандидат-осиновители, помогнато е разширяването на услугите, които фондацията предоставя в Комплексите за ранно детско развитие в София и Пловдив, разширен е обхватът на предоставяните от фондацията мобилни социални услуги в област Пловдив.

Отличието за второ място в конкурса "Застрахователи за обществото 2022" бе връчена от Моника Минкова, зам.- председател на БАЗБ, на изпълнителния директор на Дженерали България Жанета Джамбазка. Тя прие наградата с думите: „Тази награда е сериозно признание за нас от Дженерали Застраховане АД и за нашата инициатива The Human Safety Net. Тя доказва колко важна е нашата роля като компания, която помага на обществото и най-вече на тези, които имат нужда от подкрепа. За постиженията ни като застраховател за обществото говори и положителният ефект, който създадохме през 2021 г. Заедно с партньорите ни от фондация “За нашите деца” помогнахме над 900 нуждаещи се семейства да получат подкрепа и на над 180 деца под 6 години да получат достъп до рехабилитация и ключови дейности за ранно детско развитие.

На трето място е класиран проектът на Алианц България "Заслушай се" в подкрепа на глухите хора

Проектът е реализиран съвместно с фондация „Заслушай се“ и е един от най-големите социални проекти в подкрепа на глухите хора. В България живеят около 100 000 глухи хора и за Алианц България е важно да да бъде осигурен достъп до финнасовите услуги и продукти на компанията. Информационните материали на компанията се преведени на жестов език, а всеки клиент със слухови затруднения може да получи консултация за предлаганите от Алианц финансови услуги чрез жестов превод в реално време. През сайта на Алианц България се достъпва дигитална платформа, чрез която с натискане на един бутон клиентът се свързва с жестов преводач.

Отличието за трето място конкурса "Застрахователи за обществото 2022" бе връчено на Веселин Ангелов, изпълнителен директор на Алианц България,  от Юри Копач, зам.-председател на АБЗ. Г-н Ангелов прие наградата с думите: „За мен е изключителна чест да приема тази награда. Политиката за корпоративна социална отговорност на Алианц България се фокусира върху каузи, които подкрепят уязвими групи от нашето общество. С инициативата „Заслушай се“ нашето желание е да приветстваме глухите хора и да общуваме с тях свободно като им осигурим достъп до информационни материали и най-важното - жестов превод в реално време. Нашата по-голяма цел е обществеността да обърне внимание на предизвикателствата, пред които е изправена глухата общност, и да привлечем съмишленици, които да ни последват. Заедно можем да постигнем много повече, когато всички сме обединени от една кауза. А това признание „Застрахователи за обществото“ показва, че сме избрали верния път. Уверено мога да кажа, че инициативата „Заслушай се“ промени както нас, така и живота и начина на мислене на много други хора, осигурявайки по-добро бъдеще за всички.»

 

Информация за всички проекти, включили се в осмото издание на конкурса „Застрахователи за обществото 2022" може да намерите на сайта на АБЗ и БАЗБ.

Начало