Лев Инс: Национална образователна кампания „Пази детето в интернет”

Цели

Кампанията „Пази детето в интернет” представлява сбор от нарочни действия от страна на ЗК „Лев Инс” АД в посока образоване на обществото и превенция срещу един от най-големите бичове на ХХI век – кибер престъпността.  Дружеството инвестира материални и нематериални активи, за да повиши информираността и да създаде дигитална култура на обществото, започвайки още от ранна детска възраст. Инициативата съчетава широк микс от тактики, за да достигне максимално голям обхват, ефективност и дългосрочен ефект върху поведенческите модели на малки и големи. 

 

Дейности

Идентифицирайки нуждата от обучение за най-разпространените заплахи и измами в интернет на най-уязвимите членове на обществото, а именно децата, в края на 2021 г. ЗК „Лев Инс” АД стартира националната образователна инициатива в партньорство с компанията за иновативни кибер решения Cyber One, прогресивната кибер академия Cyber360 Academy, Българската асоциация по киберсигурност и редица други организации. Лица и лично ангажирани посланици на „Пази детето в Интернет” още от самото й начало са най-авторитетният специалист по киберсигурност в страната - Явор Колев, „Директор ИТ и киберсигурност” в застрахователното дружество, олимпийският шампион на България по карате - Ивет Горанова и националният координатор на кампанията – Зоя Василев.

Основните активности, осъществени в първия етап на кампанията през 2022 г., бяха предоставяне на кратки безплатни видео обучения за деца и родители, информационни сесии на живо и онлайн, посещения на училища, участия в събития, и не на последно място, предложения за конкретни решения за защита на децата в интернет.

През 2023 г. социалната кампания насочи усилията си в посока повишаване на дигиталната култура на родителите, защото е тяхна отговорната роля първи да образоват децата си за опасностите, които се крият в интернет. С разширяване на обхвата си, кампанията излъчи ново послание - „Твоето дете вече знае как да се пази в Интернет! Сега е твой ред!“ и предприе нови активности. Във фокуса на Явор Колев и Зоя Василев попаднаха малките и средни предприятия, чиито служители преминават безплатни обучения за основните стъпки, които трябва да предприемат, за да са сигурни, че децата им няма да станат жертва на онлайн недоброжелатели.

До момента двигателите на инициативата Явор Колев и Зоя Василев успяха да се срещнат с над 130 хиляди деца, преподаватели и родители в цялата страна. Освен в София и големите областни центрове, те проведоха поредица от открити уроци и в по-малки общини и села в най-отдалечените краища на България.

Успоредно с осъществените информационни активности, обучения, срещи с ученици, родители и учители, представяне на решения за безопасно използване на интернет, ЗК „Лев Инс” АД инвестира и в популяризирането на кампанията „Пази детето в интернет” и нейната мисия. Сред тактиките, целящи да постигнат пълно национално покритие, сериозен акцент е поставен и върху интегриран комуникационен микс. Той включва:

-        създаване и постоянна актуализация на landing page на кампанията  – detetovinternet.bg;

-        създаване на рекламни материали – видеоклип, радио спот, две ключови визии, производство на винили, мешове, рол банери, плакати, флаери, стикери, раници, бутилки за вода, книжки за оцветяване, балони, сертификати и др.;

-        мащабна ATL кампания за популяризиране на инициативата „Пази детето в интернет” и нейната мисия сред българското общество

  • Телевизионна реклама: от 24.12.2021 г. до 13.02.2022 г. в медийните групи на bTV Media Group и Nova Broadcasting Group.  За този период бяха излъчени общо 1 016 рекламни клипа с продължителност 32” и 17”. Достигната аудитория – над 6 милиона зрители.

  • Радио реклама – от 16-29.03.2023 г. в националния ефира на БГ Радио, N-Joy и Радио Витоша. За този период бяха излъчени общо 175 рекламни клипа с продължителност  20”. Достигната аудитория – над  1 300 000 слушатели.         
  • Дигитална кампания – от 12.01.2022 г. до момента са проведени няколко дигитални кампании с цел awareness и traffic към landing page по канали: Facebook, Google Display, Google Ads. и You Tube с използвани формати: банерна реклама и видео съдържание.                                                                                      
  • ООН – меш, брандинг на 4 служебни автомобила, брандинг на всички агенции на ЗК „Лев Инс” АД в цялата страна с флаери, постери и стикери.  

-        мащабна ВTL кампания за популяризиране на кампанията „Пази детето в интернет” и нейната мисия сред българското общество:

  • регулярни прес информации, които проследяват развитието на кампанията от нейния старт до този момент, разпространени до национални, регионални и специализирани медии – 18 бр.
  • регулярни интервюта на Явор Колев в национални, регионални и специализирани медии:
    • 21 телевизионни интервюта, конкретно по темата. По няколко пъти в bTV Nova TV, КАНАЛ 1, TV Evropa, Bloomberg TV, Bulgaria On Air, „Канал 3”,. Редица гостувания по теми за кибер атаки, засягащи цялото общeство.
    • 11 интервюта по БНР, Дарик Радио, радио N-Joy, радио „Фокус”, „Радио К2”, радио „Шумен”,радио „Велико Търново”, общинско радио „Кърджали”.
    • над 270 статии във водещите национални и регионални печатни и дигитални медии.
  • 2 прес конференции:  
    • 15.03.2023 г. - пресконференция в гр. София за анонсиране на втория етап на кампанията „Пази детето в интернет”. През 2023 г. екипът насочва усилията си към родителите, които са първият учител и приятел в живота на всяко дете. Тяхна е отговорността да изградят критичност към най-честите кибер заплахи, както и да превантират потенциално зловредно поведение в децата. 
    • 05.06.2023 г. – пресконференция в гр. Пловдив за аносиране на лятното турне на кампанията „Пази детето в интернет” в област Пловдив в партньорството с община Пловдив, РУО-Пловдив, ПУ „Паисий Хилендарски”, Европейски цифров иновационен хъб „Тракия“, местните общини.

-        открити уроци в училища в цялата страна – посетени над 52 населени места и над 140 училища.

-        публични събития:

  •  по повод Деня на детето 01.06.2022 г. Явор Колев се включи в две събития в партньорство с Държавна агенция за закрила на детето и УНСС с открити уроци и съвети към аудиторията;
  • 20.05.2023 г. Явор Колев се включи в спектакъла на танцова школа „Естреа” в зала 1 на НДК като представи посланията на кампанията „Пази детето в интернет”;
  •  03.06.2023 г. – в партньорство с Държавна агенция за закрила на детето в столичната зоологическа градина екипът на кампанията „Пази детето в интернет” организира детски празник с открит интерактивен урок, викторина с награди, игри и танци.                                                                                                                              

-        организиране на дискусионно събитие „Кръгла маса” в гр. Пловдив – 03.06.2022 г. с участието на представители на общинска и държавна администрация, РИО Пловдив, директори и преподаватели в училища;                                                                                     

-        летни семейни празници на кампанията в 9 града в Област Пловдив - 05.06 – 13.07.2023 г. Стартирахме турнето с пресконференция в гр. Пловдив за анонсиране на лятното турне в областта. Всяка седмица посещавахме централните площади на два града в областта, на които провеждахме открити дискусии с Явор Колев и Зоя Василев, придружени със забавни игри, танци и подаръци за децата в 8 града - Асеновград, Раковски, Карлово, Калояново, Съединение, Куклен, Хисаря.                                                                                                           

-        организиране на детски конкурси:

  • томбола за 30 таблета Prestigio Q mini по случай деня на безопасния интернет на 8.02.2022 г., на 10.03.2022 г. и по повод Деня на детето - 1.06.2022 г.                                                                                       
  • национален ученически конкурс „Аз вече знам как да се пазя в интернет! А ти?” – от 15 март до 15 май 2023 г. – учениците трябваше да представят своите познания за безопасно сърфиране в интернет чрез изработването на картина, фотография, графика или арт инсталация. Конкурсът беше в две категории - за индивидуални участници или класове, а победителите получиха 10 комплекта с ученически принадлежности и 3 групови награди - проектор и лаптоп за дигитална класна стая. Всички участници получиха сертификати за участие.                                         

 

Резултати

В рамките на година и половина екипът на кампанията „Пази детето в интернет” проведе открити уроци с участието на над 130 000 ученици, преподаватели и родители в цялата страна.

Явор Колев и Зоя Василев, като двигатели на кампанията, привлякоха множество институционални партньори – представители на държавната и местната власт. Сред тях са Министерство на образованието и науката, Държавна агенция за закрила на детето, Национална мрежа за децата, Асоциацията на българските градове и региони, Националният Омбудсман, Университета за национално и световно стопанство, Пловдивски университет „Паисий Хилендарски”, Варненски свободен университет „Черноризец Храбър”, Аграрен университет – Пловдив, Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, Българската асоциация по киберсигурност, десетки общини и още много държавни, общински и частни организации.  

Много от участниците в кампанията получиха материални награди – таблети, дигитална класна стая, ученически комплекти, ваучери за отстъпка от обучения на партньорската академия на ЗК „Лев Инс” АД – Cyber360 Academy, подаръчни раници и др.

Кампанията „Пази детето в интернет” спечели и две престижнинагради за социална отговорност:

-        „Сърце и слово срещу наркотиците” от Общински съвет по наркотичните вещества – Благоевград на 02.12.2022 г.;

Приз в годишната церемония за социална иновация от Министерство на труда и социалната политика на 22.12.2022 г.

 

Вижте повече за проекта в прикачения документ в pdf формат!