Кирил Бошов, член на УС на АБЗ, пред БГНЕС: „Пътуващите да се уверят, че рискът COVID-19 е включен в застраховката“

В интервю за информационна агенция БГНЕС Кирил Бошов, член на УС на АБЗ,препоръча:  „Не е разумно да се пътува в чужбина, особено като турист, без застраховка. "Помощ при пътуване в бужбина" е  застраховка, която придобива все повече популярност. При организираните пътувания, тя се сключва почти на 100%, но при частните пътувания не малко хора я пренебрегват. Надявам се покрай кризата COVID-19 тя да стане по-популярна“.

Има немалко застрахователи, които покриват рискът „ковид“ в застраховките „Помощ при пътуване в чужбина“. При избор на застраховка хората трябва да проверят условията по полиците и да се уверят, че покритието за коронавируса не е изключено.

„Обичайните лимити по тази застраховка са между 15 000 и 30 000 евро, което би трябвало да покрие престоя в болнично заведение за 7-10 дни, както и медикаментите, свързани с този болничен престой. А цената е достъпна – при покритие около 30 000 евро, тя е около 1 евро на ден на човек. Ако приемем, че се застрахова едно четиричленно семейство с две деца, то за 10 дни ще платят 35-40 евро.“ – поясни Кирил Бошов.  Това е невисока сума, особено на фона на значимите разходи за лечение, които хората ще трябва сами да заплатят при липса на застрахователна защита.  При пътуване в страната не се сключва такава застраховка, тъй като българските граждани, които плащат здравните си осигуровки, са осигурени за този риск.

Според Кирил Бошов българите все повече обръщат внимание на живота и здравето си, наблюдава се ръст в  здравното застраховане, а интересът е както индивидуален, така и от работодатели.

„Срещу 20-25 лв. на месец човек има доста сериозен пакет за лечение в почти всички престижни болнични заведения в София и страната. Ще бъдете посрещнати от координатор-медицинско лице, няма да чакате по опашки, ще бъдете приет от най-добрите лекари.“, коментира Бошов.

Секторът е преминал успешно през кризата, променил се е и е предоставил различни облекчения и дигитални възможности на своите клиенти, категоричен е застрахователят. Той определи цялата ситуация като стрес тест, който успешно е преминат от застрахователите в България.

 

Вижте целия разговор тук!