СРЕЩУ COVID-19: ПРИНОСЪТ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛИТЕ

Пандемията COVID-19 и въведените извънредни мерки изправиха всички нас пред тежки предизвикателства, за които не съществуват готови решения. Тази ситуация беше и продължава да е тест – за адаптивността и  стабилността на бизнесите, но също и за съпричастността и грижата към обществото. Тест, който застрахователната индустрия премина с успех.

През този труден период застрахователните дружества се обърнаха към обществото с множество жестове на добра воля и дарения в помощ на най-пострадалите и в подкрепа на здравния сектор и на други сектори, които се оказаха на първа линия в битката с епидемията. Компаниите осигуриха безплатни застраховки срещу риска COVID-19 за медици и здравни работници от цялата страна и за служителите на МВР. Направиха дарения на медицинско и болнично оборудване за множество болници в страната, осигуриха предпазни и защитни средства. Подпомогнаха провеждането на дистанционното обучение на нуждаещи се деца с дарения за компютри и комуникационна техника.

Като сектор от системно значение за обществото и икономиката с въвеждането на извънредното положение  застрахователите трябваше да реагират максимално бързо с мерки, които да осигурят непрекъсваемост на процесите и ефективно функциониране по всички линии на бизнес. В рамките на часове и дни застрахователните компании успяха да  трансформират бизнес процесите си така, че без прекъсване да продължат дейността си и да обслужват клиентите си при спазване на най-високи предпазни здравни мерки. Застрахователите влязоха в интензивна комуникация със своите клиенти и предложиха редица иновативни дигитални решения, с които да ги подпомогнат.

Застрахователите за своите клиенти

Понижената стопанска активност, породена от кризата  COVID-19  беше и продължава да е изпитание и за бизнесите, и за хората.  В тази ситуация застрахователният сектор ясно демонстрира своята ангажираност и отговорност към клиентите и обществото. Без да има наложени нормативни изисквания, компаниите предоставиха на добра воля редица облекчения и услуги за своите клиенти. Те са различни за отделните компании, в зависимост от  вътрешната им  политика, нуждите на клиентите и спецификата на застрахователните продукти. Сред тях са:

  • Удължаване на срокове за завеждане на щети
  • Възможности за  онлайн /дигитално завеждане на щети
  • Възможности за дистанционен оглед на щети при възникнало застрахователно събитие по автомобилни и имуществени застраховки
  • Облекчени процедури при предявяване на претенции от клиентите
  • Удължаване на срока на плащане на премията чрез предоставяне на гратисен период за дължимите плащанията по полици
  • Запазване на застрахователни покрития за полици, които не са били платени поради извънредното положение.
  • Възможности за дистанционно сключване на нови застрахователни полици и облекчена процедура при подновяване на изтичащи полици
  • Възможности за дигитално плащане на премийни вноски
  • Он-лайн и видео консултации

Застрахователите реагираха бързо и адекватно на нуждите на обществото от защита, като разработиха и предложиха застрахователни продукти и покрития срещу риска COVID-19. На пазара се предлагат застраховки за корпоративни (работодатели) и индивидуални клиенти, които покриват диагностика на COVID-19, лечение и болничен престой, загуба на живот. Има застраховка в подкрепа на БГ туризма за гарантиране на издадените ваучери от туроператорите за отменените пътувания. Българските туристи при пътуване в чужбина могат да закупят застраховки, покриващи риска COVID-19.

Застрахователите за обществото

Компаниите реагираха с отговорност и съпричастност към нуждите на обществото и подкрепиха с дарения професионалистите на първа линия и най-нуждаещите се. Сред инициативите са:

Безплатна застрахователна защита за медицински работници и служители на МВР в цялата страна

Дарения под форма на медицинско оборудване, предпазни и защитни средства или парични средства

  • Дженерали Застраховане АД и Джи Пи Презастраховане ЕАД направиха дарения под формата на медицинско оборудване и парични средства на 17 болници в страната.
  •  ЗК „Лев Инс” АД и „Животозастрахователен институт” АД безвъзмездно предостави за нуждите на Министерството на вътрешните работи защитни средства – шлемове и маски.
  • ЗД “Бул Инс“ АД направи дарения на защитни предпазни средства за Министерството на труда и социалната политика, които предоставени на социалните служби в страната.
  • ЗД „Евроинс“ АД направи дарение под формата на болнично оборудване и парични средства за заведения за настаняване от семеен тип в община Белоградчик. Фирмите от Еврохолд дариха парични средства на Болница “Света София”.
  •  ЗЕАД „ЦКБ Живот“ е дарител на SOS детски селища и дом за деца, лишени от родителски грижи в гр. Стара Загора. Предоставено е дарение на защитни средства и дезинфектанти.

Дарения в подкрепа на образованието за: подпомагане на образователния процес в условията на дистанционно обучение за най-нуждаещите чрез  осигуряване на компютри, комуникационна техника и образователни материали; финансова подкрепа на бъдещи студенти

  • Алианц България дари  преносими компютри за децата включени по програмите на SOS детски селища.
  • МетЛайф България и Фондация МетЛайф дариха парични средства за закупуване на компютърна и комуникационна техника за нуждаещи се училища и ученици.
  • Образователните исторически филми на ЗАД „Армеец“ и сдружение „Българска история“ бяха предоставени безвъзмездно за дистанционното обучение на стотици ученици. Те бяха използвани  във видео уроците на издателство „Просвета“.
  • ЗАД „Булстрад Виена Иншурънс Груп” подкрепи инициативата „Образование за света утре“ на СА „Д. А. Ценов с дарение, равняващо се на всички годишни семестриални такси на студентите от първи курс редовна форма, в специалност „Застраховане и социално дело”.

Безплатни онлайн здравни консултации

Парично дарение от служители на ДЗИ за Българска хранителна банка за закупуване и доставка на хранителни продукти на нуждаещи се по време на извънредните мерки.

Великденска инициатива на Алианц България в подкрепа на клиентите им с малък бизнес – пекарни, сладкарници, месарски магазини и пр. -  за закупуване на стоките им от служителите на Алианц България.

Начало