Пандемията COVID-19 и въведените извънредни мерки изправиха всички нас пред тежки предизвикателства, за които не съществуват готови решения. Тази ситуация беше и продължава да е тест – за адаптивността и стабилността на бизнесите, но също и за съпричастността и грижата към обществото. Тест, който застрахователната индустрия премина с успех.
През този труден период застрахователните дружества се обърнаха към обществото с множество жестове на добра воля и дарения в помощ на най-пострадалите и в подкрепа на здравния сектор и на други сектори, които се оказаха на първа линия в битката с епидемията. Компаниите осигуриха безплатни застраховки срещу риска COVID-19 за медици и здравни работници от цялата страна и за служителите на МВР. Направиха дарения на медицинско и болнично оборудване за множество болници в страната, осигуриха предпазни и защитни средства. Подпомогнаха провеждането на дистанционното обучение на нуждаещи се деца с дарения за компютри и комуникационна техника.
Като сектор от системно значение за обществото и икономиката с въвеждането на извънредното положение застрахователите трябваше да реагират максимално бързо с мерки, които да осигурят непрекъсваемост на процесите и ефективно функциониране по всички линии на бизнес. В рамките на часове и дни застрахователните компании успяха да трансформират бизнес процесите си така, че без прекъсване да продължат дейността си и да обслужват клиентите си при спазване на най-високи предпазни здравни мерки. Застрахователите влязоха в интензивна комуникация със своите клиенти и предложиха редица иновативни дигитални решения, с които да ги подпомогнат.
Застрахователите за своите клиенти
Понижената стопанска активност, породена от кризата COVID-19 беше и продължава да е изпитание и за бизнесите, и за хората. В тази ситуация застрахователният сектор ясно демонстрира своята ангажираност и отговорност към клиентите и обществото. Без да има наложени нормативни изисквания, компаниите предоставиха на добра воля редица облекчения и услуги за своите клиенти. Те са различни за отделните компании, в зависимост от вътрешната им политика, нуждите на клиентите и спецификата на застрахователните продукти. Сред тях са:
Застрахователите реагираха бързо и адекватно на нуждите на обществото от защита, като разработиха и предложиха застрахователни продукти и покрития срещу риска COVID-19. На пазара се предлагат застраховки за корпоративни (работодатели) и индивидуални клиенти, които покриват диагностика на COVID-19, лечение и болничен престой, загуба на живот. Има застраховка в подкрепа на БГ туризма за гарантиране на издадените ваучери от туроператорите за отменените пътувания. Българските туристи при пътуване в чужбина могат да закупят застраховки, покриващи риска COVID-19.
Застрахователите за обществото
Компаниите реагираха с отговорност и съпричастност към нуждите на обществото и подкрепиха с дарения професионалистите на първа линия и най-нуждаещите се. Сред инициативите са:
Безплатна застрахователна защита за медицински работници и служители на МВР в цялата страна
Дарения под форма на медицинско оборудване, предпазни и защитни средства или парични средства
Дарения в подкрепа на образованието за: подпомагане на образователния процес в условията на дистанционно обучение за най-нуждаещите чрез осигуряване на компютри, комуникационна техника и образователни материали; финансова подкрепа на бъдещи студенти
Безплатни онлайн здравни консултации
Парично дарение от служители на ДЗИ за Българска хранителна банка за закупуване и доставка на хранителни продукти на нуждаещи се по време на извънредните мерки.
Великденска инициатива на Алианц България в подкрепа на клиентите им с малък бизнес – пекарни, сладкарници, месарски магазини и пр. - за закупуване на стоките им от служителите на Алианц България.