Константин Велев, председател на АБЗ, пред БНР: Информираният избор на застраховка стои в основата на потребителската удовлетвореност

Потребителски казус, свързан с увреждане на автомобили от паднали клони при снеговалеж, бе отправната точка на разговора на Константин Велев, председател на УС на АБЗ, с Валерия Николова, водещ на предаването "Хоризонт до обед", БНР. Константин Велев посочи, че застраховката, която покрива подобни щети е доброволната Каско на автомобилистите. Тя се предлага от всички застрахователи по общо застраховане - покрит риск е падането на клони вследствие на обилен снеговалеж или силна буря. Всеки клиент, който има такава застраховка, преди да регистрира щетата при застрахователя си, трябва да погледне договора си и общите условия доколко е покрит този риск.

Като взе повод от конкретния случай председателят на АБЗ посъветва потребителите да се информират относно покритията и условията по застраховката, от която се интересуват. При сключване на застраховка на клиентите се предоставя т.нар. информационен документ, където на достъпен език са описани всички основни рискове, които са покрити от застраховката, кои не са покрити, както и основните стъпки в процеса по регистрация на щета.

Константин Велев посочи, че в основата на потребителската удовлетвореност стои информираният потребителски избор на застраховка. Затова Асоциацията на българските застрахователи провежда периодично кампании, с които да повиши познанията на хората за определени видове застраховки и така да им помогне да се ориентират при избора на полица, която да отговаря на конкретните, индивидуалните им потребности от защита.

Животозастраховките  ще бъдат на фокус в предстоящата информационна кампания на АБЗ. Велев подчерта, че сред причините,  поради които сдружението стартира тази кампания, е засиленият интерес към този вид продукти. Той е провокиран от една страна от ковид кризата, която накара хората да се замислят как да се подсигурят срещу рискове за своя живот и здраве. От друга страна се отбелязва засилен ръст при инвестиционни застраховки в резултат на  търсенето на по-изгодни алтернативи за спестяванията в условията на нулеви лихви по депозитите. Проблемът е, че този интерес е съпроводен със сравнително слабо познаване на животозастрахователните продукти, което е видно от национално проучване на АБЗ от 2020 г. Кампанията има за цел да повиши познанията на потребителите и така да ги подпомогне по отношение на техния информиран избор.

Данните към края на м. август показват общ ръст на застрахователния пазар от близо 13% на годишна база. Растат и изплатените обезщетения, което е нормално и очаквано. Като успешна за застрахователите определи настоящата година председателят на АБЗ и посочи, че ръстът е оптимален за условията на пандемична криза.

 

Запознайте се с цялото интервю!

 

Начало